top of page
MAN TGE Arc cu foi
MAN TGE Kit intarire arc foi
MAN TGE Suspensie pneumatica
MAN TGE Set arcuri auxiliare
MAN TGE arcuri-cui-foi.ro

MAN TGE

ARCURI CU FOI 
KIT INTARIRE
SUSPENSIE PNEUMATICA

1
MAN TGE 2018-2024

MAN TGE

2018 ➞

MAN TGE Arc 1 foaie

ARC | 1 FOAIE

MAN TGE Arc 1+1 foi

ARC | 1+1 FOI

MAN TGE Arc 2+1 foi

ARC | 2+1 FOI

MAN TGE Arc 1 foaie fata

ARC | 1 FOAIE (FATA)

MAN TGE Brida

BRIDA

MAN TGE Kit intarire arc foi

KIT INTARIRE

MAN TGE Set arcuri auxiliare

SET ARCURI AUXILIARE

MAN TGE Suspensie pneumatica

SUSPENSIE PNEUMATICA

CERERE ONLINE

Daca nu sunteti sigur care din numeroasele arcuri de Iveco Daily se potriveste pe vehiculul dumneavoastra, va rugam sa trimiteti cererea dvs. online si veti primi un email cu oferta noastra. Daca oferta vi se pare convenabila, puteti comanda produsul in doar cativa pasi.

Produse

Va multumim! Am primit cererea dumneavoastra si ne ocupam de ea. Veti primi un raspuns in cel mai scurt timp (Luni – Vineri, 8.00 - 17.00)

DORITI SA AFLATI MAI MULTE INFORMATII DESPRE ARCURILE CU FOI PENTRU MAN TGE?

IATA CARE SUNT CELE MAI FRECVENTE INTREBARI SI RASPUNSURI:

Care sunt functiile unui arc cu foi pentru MAN TGE?

In ciuda numelui sau, arcul cu foi indeplineste multiple functii esentiale. Principalul sau rol este acela de a conecta puntea de sasiu, transformandu-l intr-o componenta cruciala. In consecinta, daca foaia de arc, in special foaia principala, este rupta sau lipseste, puntea nu va fi corect fixata pe sasiu. In situatii extreme, acest lucru poate duce chiar la deplasarea puntii, afectand controlul vehiculului pe sosea.
Arcul cu foi asigura mentinerea axei in directia corecta, dimensiunile corecte ale acestuia fiind esentiale. Diferentele dintre arcurile cu foi de pe partea stanga si cea dreapta pot afecta paralelismul puntii, influentand negativ manevrabilitatea si uzura anvelopelor.
Arcul cu foi este o componenta fundamentala a sistemului de suspensie, care include de obicei urmatoarele piese principale:
- Arc cu foi
- Amortizor de socuri
- Tampon limitator de cursa
- Bara stabilizatoare (optionala in functie de diferitele modele si categorii de sarcina pe axa)
Sistemul de suspensie este compus din aceste parti care lucreaza impreuna pentru a maximiza contactul anvelopa - sosea, pentru a asigura stabilitate si o buna manevrabilitate, pentru a sustine in mod egal greutatea vehiculului, asigurand in acelasi timp confortul pasagerilor (si al incarcaturii) prin absorbtia si amortizarea socurilor.


Sunt arcurile cu foi solutii de moda veche?

Desi suspensia cu arcuri cu foi este veche de peste 150 de ani, aceasta nu este depasita. Tehnologia arcurilor cu foi s-a dezvoltat semnificativ, in special in ultimii 40 de ani, odata cu inventarea asa - numitului arc cu foi parabolice. Arcurile cu foi raman cea mai eficienta suspensie pentru vehiculele comerciale. S-au dezvoltat intens materialele pentru arcuri cu foi, fiind implementate unele noi, cum ar fi otelurile de inalta rezistenta pentru arcuri si materialele compozite.
In prezent, arcurile cu foi sunt utilizate in mod obisnuit la urmatoarele categorii de vehicule:
- Autocamioane si remorci de mare tonaj: 60% - 70% din aceste vehicule sunt echipate cu arcuri cu foi pe punti (fata si/sau spate). In prezent, 70% - 80% din aceste vehicule utilizeaza arcuri cu foi parabolice, in timp ce 20% - 30% utilizeaza arcuri lamelare. Restul vehiculelor sunt dotate cu perne de aer.
- Vehicule comerciale usoare de 3 - 7 tone: 90% dintre aceste vehicule sunt echipate cu arcuri cu foi pe puntile din spate si 10 - 20% le au si pe puntile din fata. Majoritatea acestor vehicule sunt echipate cu arcuri cu foi parabolice, in timp ce restul utilizeaza fie perne de aer, fie arcuri elicoidale.
- Pickup-uri / camionete: 90% dintre marcile de succes de pickup-uri folosesc arcuri cu foi, in special arcuri traditionale lamelare.


Care este materia prima (otelul pentru arcuri) a arcurilor cu foi pentru MAN TGE?

Otelurile pentru arcuri utilizate in mod obisnuit pentru productia de arcuri cu foi pentru vehiculele europene moderne sunt:
- 51CrV4: contine 0,51% Carbon, 1,1% Crom si 0,2% Vanadiu (este utilizat in principal pentru arcuri cu foi parabolice).
- 55Cr3: contine 0,51% Carbon, 0,7% Crom si 0,7% Mangan (este utilizat in principal pentru arcuri cu foi conventionale, in functie de sectiunile transversale).


De ce  s-a rupt arcul meu cu foi pentru MAN TGE?

Ruperea arcurilor cu foi la MAN TGE se poate produce din diverse motive iar cauza exacta poate fi dificil de determinat. Cu toate acestea, regasiti enumerate mai jos cateva cauze tipice. Tehnologia arcurilor cu foi (suspensie) si tehnologia otelului (metalurgie) sunt stiinte speciale, astfel incat urmatoarele explicatii sunt simplificate pentru a fi usor de inteles.
- Microcrapaturile de pe suprafata: acestea pot proveni din productie sau din deteriorari mecanice ulterioare, produse in timpul asamblarii sau utilizarii, cum ar fi loviturile cu pietre de pe sosea.
- Incluziunile nemetalice: acestea sunt materiale compuse incorporate in interiorul otelului in timpul procesului de fabricatie. Acestea au o origine chimica diferita si pot afecta proprietatile mecanice ale otelului, cum ar fi maleabilitatea, prelucrabilitatea si rezistenta la coroziune. Producerea otelului pentru arcuri si foi de arc fara incluziuni este o sarcina dificila si costisitoare. In cazul in care incluziunile sunt prea mari sau prea aproape de suprafata foii de arc, aceasta se poate rupe dupa o anumita perioada de utilizare.
- Procesul de tratament termic neadecvat: in productia foilor de arc, tratamentul termic reprezinta unul dintre pasii finali pentru asigurarea unei conditii optime a otelului. In timpul acestui proces, foile de arc sunt incalzite lent pana la 850 - 950 de grade Celsius, apoi sunt racite rapid intr-o baie de ulei la 45 - 55 de grade Celsius, iar la final sunt incalzite din nou pana la 400 - 500 de grade Celsius inainte de a fi racite lent la temperatura camerei. Daca acest proces nu este executat corect, poate avea diverse consecinte negative.
- Decarbonizarea suprafetei: aceasta poate aparea in timpul reparatiei arcurilor cu foi intr-un mic atelier de forjare. Incalzirea foii de arc intr-un foc deschis poate provoca arderea unei cantitati semnificative de carbon de la suprafata, ceea ce duce la formarea de microfisuri.
- Coroziunea care incepe la suprafata otelului se va raspandi in tot materialul.
- Ruperea la orificiul central al foii de arc: aceasta indica faptul ca bridele nu au fost stranse la valorile specificate.
- Ruperea in dreptul bucsei arcului cu foi: aceasta poate fi cauzata de un defect de productie, de bucsele uzate ale arcului cu foi sau de un bolt de arc corodat.
- Supraincarcarea continua a vehiculului.
- Uzarea intensa/extrema a suspensiei din cauza conditiilor proaste de drum.
- Erorile de proiectare ale producatorilor de vehicule: acestea pot aparea atunci cand designul arcului cu foi sau al suspensiei este neadecvat. In prezent, producatorii optimizeaza arcurile cu foi pentru a reduce greutatea si costurile materialelor, ceea ce poate compromite capacitatea de incarcare utila.
- In general, daca arcul cu foi de pe vehiculul dvs. MAN TGE este rupt, nu este cazul sa va invinovatiti, deoarece exista multiple variabile care pot contribui la aceasta problema. Cu toate acestea, trebuie sa achizitionati un nou arc cu foi cat mai curand posibil.


Este sigur sa conduceti un MAN TGE cu un arc rupt?

Este important sa luati in considerare cu atentie daca puteti conduce un MAN TGE cu un arc cu foi rupt. Iata sase criterii principale pe care ar trebui sa le evaluati:
- Locul unde s-a rupt arcul: Unde, in ce pozitie?
- Tipul de arc cu foi: Arcul este cu o singura foaie sau este un arc cu mai multe foi?
- Foaia de arc afectata: Daca arcul dumneavoastra are mai multe foi, care dintre ele este rupta?
- Incarcarea vehiculului: Vehiculul dumneavoastra este incarcat sau gol?
- Prezenta barei stabilizatoare: Vehiculul dumneavoastra are o bara stabilizatoare?
- Asumarea riscului: Sunteti dispus sa va asumati acest risc? Luati in considerare eventualele consecinte ale conducerii vehiculului fara inlocuirea arcului.
Cea mai periculoasa combinatie este cea in care arcul cu o singura foaie (monolama) sau foaia principala a unui arc cu mai multe foi este rupta intre axa si punctul de fixare din fata, iar vehiculul nu are o bara stabilizatoare. In acest caz, puntea vehiculului nu este fixata corect pe sasiu, iar arcul cu foi de pe partea opusa este sub tensiune. Ca urmare, arcul cu foi de pe partea opusa se poate rupe in orice moment, permitand puntii sa se deplaseze neasteptat din pozitia sa corecta astfel vehiculul devenind incontrolabil. In astfel de cazuri, vehiculul trebuie condus cu o viteza minima si dus de urgenta la service.
In unele situatii, daca foaia principala de arc nu este rupta sau daca este doar o alta foaie de arc care este afectata, sau daca foaia principala de arc este rupta intre axa si punctul de fixare din spate, vehiculul poate fi utilizat in continuare pentru o anumita perioada de timp, dar fara a transporta sarcini semnificative. In aceste situatii, accelerarea si franarea trebuie realizate cu mai multa atentie decat de obicei.


Poate fi reparat un arc cu foi pentru MAN TGE cu ajutorul sudurii?

Din pacate, desi otelurile pentru arcuri au o anumita sudabilitate, procesul de sudare poate provoca modificari in structura otelului din jurul imbinarii, ceea ce ar duce la o lipsa de omogenitate si coerenta cu restul otelului. Prin urmare, un arc cu foi sudate se va rupe foarte repede (in cateva saptamani).


Ce alte probleme pot aparea la arcurile cu foi pentru MAN TGE?

Arcurile cu foi pot avea si alte probleme, nu doar rupturi.
- Slabirea arcului: principala problema este, de obicei, ca arcul cu foi este prea slab, ceea ce face ca partea din spate a vehiculului sa se lase sau sa se balanseze. Arcurile cu foi se uzeaza in timp, de obicei dupa 5 - 10 ani. Solutia consta in inlocuirea arcurilor cu foi.
- Designul slab al arcului cu foi: aceasta este o problema comuna, in special atunci cand vehiculul transporta sarcina utila maxima sau este in mod constant sub sarcina, cum ar fi in cazul vehiculelor cu macarale, cu lift hidraulic sau in cazul autorulotelor. Pentru a rezolva aceasta problema, pot fi implementate suspensii auxiliare, cum ar fi pernele de aer, sistemele de suspensie elastica sau kiturile de intarire a arcurilor cu foi. O alta solutie este inlocuirea arcului cu foi slab cu unul mai puternic.
- Slabirea arcurilor cu foi ca urmare a unei erori de fabricatie: in cazul arcurilor cu foi care se slabesc dupa doar cateva luni de utilizare, cauza poate fi o problema de productie care rezulta din executarea necorespunzatoare a procesului de tratament termic.
Solutia recomandata este inlocuirea arcurilor cu foi, care este de obicei acoperita prin garantia oferita de catre producatori.
- Zgomote de scartait in timpul utilizarii: acest inconvenient apare de obicei atunci cand piesele din plastic sau cauciuc dintre foile arcului sunt uzate sau lipsesc. Bucsele arcurilor cu foi pot provoca, de asemenea, astfel de zgomote. Cu toate acestea, sursa exacta a zgomotelor de la arcurile cu foi necesita intotdeauna investigatii suplimentare. In unele cazuri, cum ar fi in cazul arcurilor cu foi pentru camioane grele, zgomotele de scartait nu pot fi evitate.
- Suspensiile cu arcuri cu foi pot fi prea dure pentru unii utilizatori, in special daca vehiculul nu transporta incarcatura. Cu toate ca suspensiile cu arcuri cu foi au mai multe avantaje (vezi articolul nostru de pe blog), confortul nu este principala lor caracteristica. Totusi, exista optiuni pentru a imbunatati calitatea calatoriei, cum ar fi implementarea unui arc cu foi mai putin rigid si adaugarea unui sistem auxiliar de perne de aer.


Cum pot sa selectez si sa comand arcul cu foi corect pentru MAN TGE in acest magazin online?
In magazinul nostru online va punem la dispozitie patru optiuni pentru selectarea si comandarea arcurilor cu foi pentru MAN TGE: 
- Cautarea dupa codul de articol (numarul OEM) al arcului cu foi: daca aveti deja cunostinta despre codul produsului, puteti cauta direct in magazinul online. Acest cod este de obicei stantat pe arc. Alternativ, poate fi vopsit pe arc sau lipit sub forma de eticheta. Aceasta metoda va asigura ca veti comanda cu o marja de siguranta de 100% arcul cu foi corespunzator pentru MAN TGE.
- Trimiterea datelor despre MAN TGE sub forma unei cereri online: pe baza anului de fabricatie si a seriei de sasiu, vom identifica arcul cu foi potrivit. Aceasta solutie va ofera, de asemenea,  100% certitudinea ca o sa comandati arcul cu foi corect.
- Furnizarea anului de fabricatie si a numarului de foi ale arcului: pentru a comanda arcul cu foi corespunzator pentru MAN TGE, furnizati anul de fabricatie si numarul de foi ale arcului. In cazuri rare, este posibil sa va solicitam sa ne trimiteti prin e-mail informatiile despre vehiculul dvs., asa cum sunt ele specificate in sectiunea anterioara.
- Masurarea dimensiunilor principale ale arcului cu foi pentru MAN TGE: daca aveti posibilitatea de a masura lungimea, grosimea, latimea si arcuirea, va putem oferi un inlocuitor potrivit. Cu toate acestea, va rugam sa retineti faptul ca, chiar si cu aceste masuratori, nu va putem garanta o potrivire de 100%.
Nota: Daca detineti un vehicul MAN TGE cumparat la mana a doua (second – hand) si nu sunteti sigur daca suspensia acestuia este originala sau a fost modificata, puteti trimite o fotografie a arcului cu foi montat in prezent pe vehicul.


Atunci cand  inlocuiesc arcurile cu foi pentru  MAN TGE trebuie sa le inlocuiesc in perechi?

70% dintre clientii nostri nu cumpara arcuri cu foi in perechi si rareori se intampla ca acestia sa fie nevoiti sa cumpere al 2-lea arc cu foi pentru partea opusa. Cu toate acestea, exista situatii in care poate fi necesar sa cumparati arcurile cu foi MAN TGE in perechi:
- Vehicululul este vechi, iar foaia de arc care nu este rupta este slabita. Arcul cu foi nou montat poate fi mai robust decat cel vechi si poate cauza denivelarea vehiculului.
- Vehiculul a fost utilizat pentru o perioada indelungata cu un arc cu foi rupt, ceea ce a dus la tensionarea arcului de pe partea opusa, acesta prezentand riscul de a se rupe in curand.
- Companiile care urmaresc sa reduca riscurile si sa minimizeze timpii morti ai unitatii reparatoare, prefera, de obicei, sa inlocuiasca ambele arcuri, odata ce vehiculul este in service.


Pot achizitiona o singura foaie de arc pentru MAN TGE daca acesta are un arc cu doua sau mai multe foi?

Din punct de vedere tehnic, este posibil sa achizitionati nu numai arcuri cu foi complete pentru MAN TGE, ci si foi de arc separat. In acest sens, va rugam sa trimiteti datele vehiculului dumneavoastra in cererea online si sa completati campul de observatii in mod corespunzator.


Pot sa inlocuiesc eu insumi arcul cu foi al vehiculului meu MAN TGE?

Inlocuirea unui arc cu foi nu necesita cunostinte specifice, dar poate dura mult timp daca nu aveti experienta. Veti avea nevoie de mai multe unelte si trebuie sa ridicati si sa fixati vehiculul intr-o pozitie sigura. Blogul nostru contine videoclipuri de instruire despre cum sa inlocuiti un arc cu foi.


Importanta cuplului de strangere adecvat pentru piulitele bridelor arcului cu foi pentru MAN TGE

Bridele sunt responsabile pentru fixarea sigura a arcurilor cu foi  pe axa, ceea ce le face o componenta esentiala. Piulitele bridelor trebuie stranse la un cuplu de strangere specific. Consultati intotdeauna specificatiile vehiculului dvs. pentru cuplul corect. Daca specificatia de cuplu din fabrica nu este disponibila, utilizati cuplul recomandat de noi pentru bridele din otel de duritate 10,9 pe care le furnizam.
M8:     35 Nm
M10:    75 Nm
M12:   130 Nm
M14:   200 Nm
M16:   315 Nm
M18:   440 Nm
M20:   610 Nm
M22:   830 Nm
Aceste valori se aplica suprafetelor filetate ale bridelor care nu contin ulei sau vaselina. Daca suprafata este lubrifiata, reduceti cuplul cu 10% pana la 15%.
Bridele trebuie sa fie stranse din nou dupa 1.000 km pana la 5.000 km.


Optimizarea suspensiei la MAN TGE: Kituri de intarire a arcurilor cu foi

Pentru a reduce suprasolicitarea autovehiculului atunci cand se transporta o sarcina, se pot adauga foi de arc suplimentare sub arcurile cu foi originale. Pentru acest demers aveti nevoie de bride mai lungi, centre bulon si alte piese incluse in kiturile noastre.


MAN TGE - Imbunatatire suspensie: Kituri de arcuri auxiliare – sisteme de suspensie elastica suplimentara

O alternativa la kiturile de intarire a arcurilor cu foi sunt kiturile de arcuri auxiliare. Aceste kituri ajuta, de asemenea, arcurile cu foi din fabrica sa absoarba sarcina, reducand balansarea si suprasolicitarea vehiculului sub o incarcatura semnificativa. Componenta cheie a acestor sisteme de suspensie elastica auxiliara este un resort de cauciuc gol, cu caracteristici progresive, care este antrenat numai daca este supus unei anumite sarcini, determinand suspensia vehiculului sa ramana confortabila chiar si atunci cand acesta este neincarcat.


MAN TGE - Optimizare suspensie: Sisteme de perne de aer

Pernele de aer sunt instalate alaturi de arcurile cu foi din fabrica pe puntea din spate a vehiculului. Spre deosebire de arcurile mecanice, pernele de aer pot fi ajustate continuu cu aer comprimat, permitand ridicarea sau coborarea vehiculului in functie de sarcina. Sistemul poate fi controlat in mod convenabil din cabina soferului cu ajutorul compresorului incorporat si al panoului de control. Aceasta caracteristica permite ca partea din spate a autorulotelor grele sau a vehiculelor comerciale sa stea ridicata permanent sau doar ocazional, atunci cand este nevoie, de exemplu atunci cand se circula pe rampe abrupte sau pe drumuri in stare proasta. Sistemele noastre de suspensie pneumatica sunt certificate pentru utilizare in Uniunea Europeana.

bottom of page